Retourneren
We hopen te allen tijde dat je tevreden bent met je aankoop. Mocht dit niet het geval zijn dan heb je de mogelijkheid om het bestelde product binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. Dit kan door het RETOURFORMULIER in te vullen en mailen naar [email protected].
Retourvoorwaarden/ eisen
Je kunt alleen retouren mits je aan de volgende voorwaarden voldoet:
- Je laat ons tijdig (binnen de termijn van veertien dagen) schriftelijk weten dat je de koop op afstand ontbindt, door het contact op te nemen met onze klantenservice.
- Het product is onbeschadigd en zit stevig verpakt in de originele verpakking (bv. inclusief kartonnen hoekpunten bij grote producten!).
- Het product is niet beslapen dus ongebruikt. Mochten wij bij controle constateren dat het toch beslapen is zoals zichtbare vlekken, (dieren)haren, gebruiksschade of wat dan ook. Wordt het alsnog niet geaccepteerd en zijn de bijkomende kosten voor je eigen rekening.
- Op maat gemaakte producten die speciaal zijn besteld en geproduceerd, worden niet retour genomen.
Deze voorwaarden zijn opgesteld omdat onze producten duidelijk persoonlijk van aard zijn en vanuit hygiëne overwegingen niet teruggezonden kunnen worden als ze beschadigd of gebruikt zijn.
Bij retouren dient het product geheel klaar te staan bij de 1e drempel begane grond. Indien het product is gemonteerd nemen wij de verantwoordelijkheid tot aan de slaapkamer.
Voldoet het product niet aan bovenstaande voorwaarden/ eisen, wordt het ook niet retour genomen.
Retourkosten on-offline aankopen
Als je aan de voorwaarden/ eisen van het herroepingsrecht voldoet, heb je de mogelijkheid om de bestelde producten te retourneren. Je hebt de volgende mogelijkheden tot retourneren:
- Retourzendingen per post is kosteloos. Je ontvangt van ons een retourlabel.
- De kosten voor het retour sturen op andere wijzen is voor eigen rekening.
- Als het product niet per post retour te zenden is, kan er gebruik worden gemaakt van onze ophaalservice.
De kosten hiervoor bedragen € 99,- en zijn voor eigen rekening. - Uitverkoop/Actie artikelen kunnen niet geretourneerd worden.
- Je kunt het product ook kosteloos inleveren in ons magazijn in Asten. Neem hiervoor van te voren contact op met de klantenservice.
Zodra de geretourneerde producten zijn ontvangen. Wordt het nogmaals gecontroleerd op de genoemde retourvoorwaarden/ eisen van Beddenbriljant.
Bestelling Annuleren of Wijzigen
Wij begrijpen dat je een geplaatste bestelling later misschien wilt wijzigen of annuleren.
In dat geval dien je dit binnen 24 uur schriftelijk of per e-mail aan onze klantenservice door te geven. Omdat het verwerkingsproces direct start, is een wijziging na deze termijn niet altijd kosteloos mogelijk.
Voor wijzigingen na 24 uur kunnen er in bepaalde gevallen €50,- wijzigingskosten worden berekend. Bestellingen van producten met een persoonlijke aard kunnen na deze termijn niet meer worden geannuleerd of aangepast.
Indien je een dergelijk product toch wilt annuleren, wordt er 30% annuleringskosten in rekening gebracht.
Overige informatie:
Verpakking
De artikelen dienen stevig te zijn verpakt in de originele verpakking (inclusief kartonnen hoekpunten!). Daarnaast vragen we je een kopie van de pakbon of orderbevestiging bij te voegen. Zo hebben we direct alle gegevens bij de hand. Indien er nog financiële handelingen verricht moeten worden, zal dit na ontvangst afgehandeld worden.
Schade na ontvangst
Is er getekend voor onbeschadigde ontvangst en blijken er na levering toch beschadigingen of onjuistheden te zijn, dan kun je het diezelfde dag nog melden bij onze klantenservice. Schade die gemeld wordt na enkele dagen worden niet meer Beddenbriljant is niet aansprakelijk voor beschadigingen of zoekrakingen van retourzendingen. Vraag daarom altijd om een verzendbewijs. Beddenbriljant mag wettelijk gezien de schade in rekening brengen als het pakket/ artikel niet deugdelijk is teruggekomen.
Ophaalservice
Is het product te groot of te zwaar om zelf te retourneren? Dan kan er gebruik worden gemaakt van onze ophaalservice.
De kosten hiervoor bedragen € 99,- en zijn voor eigen rekening. Zorg ervoor dat het product klaarstaat bij de eerste drempel op de begane grond.
Pakketdienst
Kleine artikelen kun je eenvoudig retourneren via PostNL. Na goedkeuring van je retouraanvraag (meestal binnen 1-2 werkdagen) ontvang je per e-mail een PostNL-retourlabel. Met dit label kun je het pakket inleveren bij een PostNL-punt. De kosten van €9,95 worden verrekend met je terugbetaling.
Kies je ervoor om het pakket op eigen initiatief via een andere pakketdienst te retourneren, dan zijn de kosten volledig voor eigen rekening.
Magazijn
Je kunt je retour ook GRATIS inleveren bij ons magazijn in Asten. Dit kan tijdens onze openingstijden (maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 16:00). Hier zijn geen kosten aan verbonden. Wij verzoeken enkel even om dit vooraf aan ons te melden via e-mail of telefoon.
Terugbetaling
Wij verwerken terugbetalingen zo snel mogelijk, meestal binnen 14 werkdagen na ontvangst van de retourzending.